داشتن وب سایت؛ اهمیت ها و مزایا

امروزه تمامی کسب و کارهایی که در فضای اینترنت مشغول به فعالیت هستند به خوبی می‌دانند که داشتن یک وب سایت درست مانند داشتن کارت ویزیت، برای آن ها و کسب و کارشان بسیار ضروری است. دسترسی ۲۴ ساعته از مزایای راه اندازی سایت می باشد یعنی افراد بدون هیچ محدودیت زمانی و مکانی می توانند به کسب و کار شما دسترسی پیدا کنند. راه اندازی و طراحی یک سایت کاملا حرفه‌ای که پاسخگوی نیازهای مشتریانتان باشد بر اعتبار کسب و کار شما می افزاید.

بر اساس آنچه از آخرین آمار و تحلیل ها به دست آمده است حدود بیش از ۸۰ درصد خریداران پیش از آنکه خریدی را انجام دهند، اطلاعات مربوط به محصول مورد نظر خود را در اینترنت جستجو می کنند.بیشتر مردم تمایل دارند که از همان فروشگاه های اینترنتی که اطلاعات محصول را بررسی کرده اند خرید خود را انجام دهند. شاید اهمیت داشتن وبسایت در ابتدای کار برای شما آشکار نباشد اما با رشد کسب‌وکار تجاری در دنیای آنلاین متوجه کمبود چنین پلتفرمی می‌شوید. یکی از ثروتمند­ترین مردان جهان یعنی آقای بیل گیتس گفته است که

اگر شما صاحب کسب و کاری باشید و آن کسب و کار را در فضای مجازی راه‌اندازی نکرده باشید، در واقع هیچ شغلی ندارید.

 چرا که امروزه اغلب کسب‌وکارها در حال خروج از فضای سنتی و در حال ورود به فضای دیجیتال هستند که برای انجام چنین تحولاتی ابزارهای مختلفی وجود دارد؛ مثلا استفاده از شبکه‌های اجتماعی مختلف و تاسیس یک صفحه ویژه برای کسب‌وکار یا استفاده از پلتفرم‌های مختلف مجازی برای ارائه خدمات و محصولات به طیف گسترده‌ای از مشتریان.

اعتبار و اعتماد خودتان را بالا ببرید

اعتماد به کسب و کار های اینترنتی به خصوص آن هایی که تنها در شبکه های مجازی مانند اینستاگرام فعالیت دارند سخت است. شما با داشتن یک وبسایت کارآمد و مدرن نزد کاربران اینترنتی اعتبار بالایی کسب خواهید کرد فروش بیشتری خواهید داشت و نسبت به رقبای خود که هنوز وارد این فضا نشده اند پیشی خواهید گرفت. علاوه بر این شما می توانید از این بستر برای توسعه برند خود نیز استفاده کنید.

ارتباط و تعامل با مشتریان

در کسب و کارهای سنتی، ممکن است یک مشتری را پس از خرید، هیچ‌گاه نبینید. اما در کسب و کارهای آنلاین، هنگام خرید مشتری از شما، می‌توانید شماره تلفن یا آدرس ایمیل او را بگیرید و سال‌ها از طریق وب سایت و شبکه‌های اجتماعی با او در ارتباط باشید.

اهمیت داشتن وب سایت به این مورد ختم نمی‎‌شود و شما با در اختیار داشتن اطلاعات مشتریان، می‎‌توانید آن‌ها را از رسیدن اجناس جدید، تخفیف‌های آخر فصل، جوایز ویژه و… مطلع کنید و حتی برای آن‌ها کدهای تخفیفی ارسال کنید تا آن‌ها را به خرید دوباره تشویق کنید.

احمد منصوری

3 مقاله اخیر از احمد منصوری

مقالاتی که میتونه برات جذاب باشه!